dilluns, 20 d’abril de 2020

SETMANA DE SANT JORDI🌹

BONA DIADA DE SANT JORDI!!! – Doble Via


Benvolgudes famílies 🐯🐼,

Com ja sabeu aquesta setmana és Sant Jordi. És per això, que la majoria d'activitats fan referència a la nostra Diada. Sabem que les circumstàncies no són les millors per poder-ho celebrar presencialment però... volem fer tot el possible perquè tots i totes puguem gaudir-ho des de les nostres cases. Us animem a que recordeu als vostres fills i filles què explica la llegenda de Sant Jordi i perquè és tan important aquest dia pels ciutadans de Catalunya. 
Per últim, volem recordar que cada setmana trobareu activitats avaluables i que, al final d'aquest bloc trobareu un resum d'aquestes activitats. 

Desitgem que seguiu tots bé i que gaudiu d'aquesta Diada de la millor manera possible!

Una forta abraçada i molts petons per tots i totes! 😘

Les tutores de P4💗



DILLUNS 20 D'ABRIL

I... SORPRESA! TOTES LES MESTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL US DESITGEM BONA SETMANA DE SANT JORDI! 🌹🕮



Activitat 1

Molt bon dia! 🌞
Com ja sabeu, seguim al mes d'abril i volem seguir treballant la dita d'abril: Per l'abril llibres i roses mil. Recordeu-los i que la vagin practicant. 

Avui començarem a treballar les consonants G i J. Com ja hem dit en altres ocasions, és important que siguin conscients del so que fa la lletra.

Maneres de treballar-ho:
  1. Proporcionar diversos objectes que continguin el so de la lletra i d'altres que no. Agafar els objectes que sí que tenen el so. (Qui tingui impressora, pot fer-ho amb imatges també.)
  2. Dir en veu alta paraules que comencin amb la lletra que volem treballar. Per exemple, si treballem la G podríem dir... Gat, Gota, Guillem, Gallina, Gorra, Goma, Gos... 
  3. Els hi presentem la grafia: dibuixem una G i l'han de resseguir amb diversos materials. Després, escriure una llista de 3 o 4 paraules que tinguin la lletra G.
A continuació teniu un exemple de paraules/objectes amb la lletra G:


Activitat 2

En aquesta activitat es tracta de buscar una paraula que s'amaga darrere d'una paraula. Aquest joc els hi encanta! 
Aprofitant que estem treballant les lletres G i J, ho farem amb paraules que tinguin la lletra G o J. Per exemple, Gavina té una paraula amagada "vi", Goma té una paraula amagada que és ""...

Per fer-ho us donem diverses opcions:
  1. Llegir les paraules so per so i buscar la paraula de forma directa.
  2. Separar la paraula en diversos trossos fent que un tros contingui la paraula amagada
  3. Per qui tingui impressora, pot jugar amb imatges + les paraules amagades
  4. Picar les síl·labes de la paraula original i després la de la paraula amagada. 
Link del material 🠞 Material imprimir



DIMARTS 21 D'ABRIL

*Recordar la dita d'abril.

Activitat 1


Avui us volem proposar que feu roses per decorar la casa, les finestres, els balcons...
Per fer-ho, la senyoreta Marisa us proposa diverses opcions, però podeu fer-ho com vulgueu, deixeu volar la imaginació i la creativitat!



Activitat 2: Música
Cançó "Mireu els meus ànecs" 🦆






Click aquí 🠞 Àudio Eugènia
Click aquí 🠞 Àudio Instrumental


Una vegada heu escoltat la cançó, m'agradaria que us l'aprenguéssiu i me la cantéssiu.

Per fer-ho, teniu 2 o 3 setmanes. Podeu enviar-me:

  1. Un vídeo cantant la cançó amb el vostre davantal de cuiner/cuinera.
  2. Un àudio cantant-la.
El meu correu: eugeniacolomer@samc.cat 

Aquesta activitat serà avaluable! 🔔


DIMECRES 22 D'ABRIL

Activitat 1

La setmana passada vam esbrinar quins animals viuen al Riu Nil. Avui veurem la diferència entre l'aigua de riu i l'aigua de mar.

Podeu visualitzar algun vídeo d'internet o inclús trucar als avis, tiets, amics... per saber quina diferència principal tenen aquestes dues aigües (l'aigua de mar i l'aigua de riu).

EXPERIMENT: Investigar les diferències entre el riu Nil i el mar


A casa, en dos bols amb aigua intenteu reproduir, en un bol l'aigua salada i en l'altre l'aigua dolça. Pares i mares, els podeu ajudar fent-los preguntes i recordeu que, al bol de l'aigua de riu no cal que hi poseu sucre.

La idea és que tastin els dos bols i expliquin quina és la diferència entre l'aigua de Riu i l'aigua de Mar quan ho tinguin clar.


Activitat 2: Anglès i Psicomotricitat

Hola a tots i totes! Continuem una setmana més.

Ho he anat fent de manera individual, però tot i així us torno a agrair la vostra implicació.
A continuació, us deixo les propostes d'Anglès i Psicomotricitat. NO HI HA CAP ACTIVITAT RETORNABLE.

Click aquí 🠞  Anglès i Psicomotricitat

Gràcies i per qualsevol cosa us deixo el meu mail: ariadnasabina@samc.cat


DIJOUS 23 D'ABRIL

Activitat 1 🠞 Aquesta activitat serà avaluable! 🔔

AVUI ÉS EL DIA DE SANT JORDI!! 🌹🌹🌹🌹

Com que ja hem explicat la història de Sant Jordi, hem fet el taller d'una rosa i hem après algunes paraules relacionades amb Sant Jordi en Anglès... farem un dibuix de Sant Jordi. Sigueu creatius i no us oblideu dels personatges principals! De títol hi posarem SANT JORDI!
Una vegada hagin fet el dibuix, els heu de gravar explicant que és el que han dibuixat (ensenyar el dibuix a càmera) i que és el que més els ha agradat de la història.


Activitat 2: Música

Des de l'àrea de Música, l'Eugènia us recorda que heu de practicar la cançó proposada anteriorment. 🦆🦆


DIVENDRES 24 D'ABRIL

Activitat 1

Per recordar a Jesús i a la seva família, proposem als nens i nenes de P4 que dibuixin a la seva mare i al seu pare i hi posin els noms d'aquests dos. Recordeu-los que Jesús tenia una mare que es deia Maria i un pare que es deia Josep.

Activitat 2

Per acabar la setmana, volem que els nens i nenes coneguin el nombre 6.

Podeu fer-ho de la següent manera:

  1. Quin nombre és? Ensenyeu-los el nombre. Si el saben GENIAL i si no el saben comenceu a contar 1, 2, 3, 4, 5 i... i de ben segur que el diuen!
  2. Dibuixeu un 6 gran a un full i que el ressegueixin amb el dit, amb un retolador, amb un pinzell, hi posin objectes sobre... 
  3. Aprofiteu per treballar els altres nombres (1,2,3,4 i 5).
  4. Joc quantitat-grafia: poseu-los els nombres escrits de manera desordenada i feu que col·loquin tants objectes com indica el nombre. 
Qui busca... troba!: MATEMÀTIQUES










Iconos De Equipo, Nuvola, Directorio imagen png - imagen ...

RECORDATORI FEINES A ENTREGAR:


1.💥 ATENCIÓ: APRENDRE LA CANÇÓ DELS ÀNECS. Enviar un vídeo o un àudio (per d'aquí 2 o 3 setmanes). Per entregar a la mestra de música:
eugeniacolomer@samc.cat  

2.💥 ATENCIÓ: DIBUIX DE SANT JORDI I EXPLICAR QUÈ HAN DIBUIXAT. Per entregar a les tutores via mail (amb un vídeo). 
LÍMIT D'ENTREGA 🠞 1 DE MAIG
annagirau@samc.cat 
marisacolmenar@samc.cat

Les tutores de P4 💓


Cap comentari:

Publica un comentari

Setmana: 1-5 Juny

Benvolgudes famílies  🐯🐼, aquesta setmana serà una setmana de preparació per la reobertura de l'escola per determinades famílies...